GELEDAH DAPUR RAMADHAN BERSAMA B.A

Author: salju // Category: ,
Menarik je nih..tp blog i ni xbyk resepi lg..boleh ker abang ben??? boleh la... nk kongsi jgk..satu dessert yang menarik bg yang suka air soya..biasa la kan kalo kt bazar ramadhan melambak air soya fresh tu..ada yang panas dan ade gak yg sejukk...sejukk?? boleh minum trus..buat nye senang..sambil2 buat kueh buah melake tu kan boleh la join venture dgn yang ni skali... tengok dalam rancangan kt tv 30 minutes chef..memang bes kalo buat buke puasa ni..dapat pelbagaikan lg minuman soya..seeloknya gunakan soya yang bukan sugarless..erkk gamabr x canteekkkkk...

SOYA WITH GLUTINOUS RICE BALL PEANUT BUTTER FILLING


Bahan-bahan

  • 1 cawan tepung pulut
  • sedikit air
  • pewarna
  • peanut butter
  • Air soya

Cara-cara

  1. uli tepung pulut dengan sedikit air. buat mcm aduan kueh buah melaka. bahagikan kepada 2 adunan.letak pewarna yg berbeza.
  2. bentukkan bola-bola kecil. isi kn sedikit peanut butter di dalam nyer.
  3. didih kan air di dalam periuk. bl dh mendidih.masokkan bola-bola trsebut.. rebus hingga timbul..angkat dan masokkan didalam air sejuk yang berais.boleh disimpan dalam peti ais beberapa hari.
  4. masukkan di dalam minuman soya. letak ais sket.. minum sejuk2..besttttt...

2 Responses to "GELEDAH DAPUR RAMADHAN BERSAMA B.A"

NUR HazieRAH Says :
July 24, 2010 at 11:11 PM

nmpk cm sdap...nk kne try niii... hihihi :)

emunnn Says :
July 25, 2010 at 11:08 AM

cube lah nur hazierah... mmg sedap.. nak lg kalo sejukkan dlu dlm peti ais..

Post a Comment

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...